آخرین اخبار

الزام تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها و کلاس درس منتفی است

الزام تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها و کلاس درس منتفی است

الزام تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها و کلاس درس منتفی است

 

مرتضی فرخی در اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها، درباره واکسیناسیون دانشجویان که یکی از مباحث کلیدی در بازگشایی دانشگاه‌ها است، گفت: با توجه به مصوبات ستاد کرونا و رسیدن به حد نصاب مورد نظر در دوز‌های اول و دوم، الزام به تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها و کلاس درس منتفی است. دانشگاه‌هایی که می‌خواهند دانشجویانشان از خوابگاه‌ها یا فضای جمعی دانشگاه‌ها استفاده کنند، می‌توانند الزامی را برای تزریق دوز یادآور ایجاد کنند. البته این الزامات از جنس حقوقی نباشند. دانشگاه می‌تواند پروتکل‌هایی برای تزریق دوز یادآور ارائه کنند.

فرخی با بیان اهمیت افزایش سعه صدر با هدف حفظ سرمایه انسانی اگفت: برخی اساتید دانشگاه در دوران کرونا به خارج از کشور رفتند، می‌توان بر اساس آئین‌نامه خیلی سریع و قاطع برای آن‌ها احکامی صادر کنیم، ولی با توجه به اینکه دو سال شرایط غیر طبیعی بوده است، انتظار وزارت این است که رؤسای دانشگاه از خود سعه صدر نشان دهند و دلایل آن‌ها برای عدم حضور در محل مأموریت را بپذیرند. هرچند این به معنای بی نظمی نیست. اگر کسی قصد برگشت دارد، چون از سرمایه‌های علمی محسوب می‌شود و هزینه‌های زیادی صرف آن‌ها شده، توصیه ما این است که سعه صدر داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم با بیان اینکه دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها، انباشتی از مطالبات دانشجویی را به همراه داشته است، گفت: نیاز است رؤسای دانشگاه‌ها فضایی به منظور سوپاپ اطمینان و اینکه این بار منفی در فضای دانشگاهی تخلیه شود، ایجاد کنند.

 

 

 

Share on whatsapp
به اشتراک گذاری در واتساپ
Share on telegram
به اشتراک گذاری در تلگرام

آخرین اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار خوزستان - خوزستان یار
آخرین اخبار خوزستان
املاک چهار دیواری - املاک اهواز
املاک چهاردیواری amlaak4divari