آخرین اخبار

تمدید مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز سال 1401

تمدید مهلت ارسال اظهارنامه پاییز 1401

سازمان مالیاتی، مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره سوم (فصل پاییز) سال 1401 را در دو مرحله و تا پایان روز سه شنبه 1401/10/27 تمدید نمود.

مطابق اطلاعیه سازمان مالیاتی، از آنجا که آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (فصل پاییز) سال 1401، مصادف با تعطیلی پیاپی ادارات و سازمانهای دولتی بود، این سازمان با توجه به درخواست‌های مودیان و با هدف فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده پاییز 1401 تا پایان روز سه شنبه 27 دی ماه 1401 تمدید نمود.

به این ترتیب، ادارات کل مالیاتی موظفند در مورد مودیان مالیاتی که اظهارنامه ارزش افزوده مربوط به دوره سوم (فصل پاییز) سال 1401 را تا پایان روز سه شنبه 1401/10/27 تسلیم نمایند، امکان برخورداری صددرصدی بخشودگی جرائم عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر برای دوره مزبور را در صورت درخواست کتبی برای مودیان فوق الذکر فراهم نمایند

تمدید-دوباره ارزش افزوده

عدم ارسال اظهارنامه ارزش افزوده در مهلت مقرر و همچنین عدم پرداخت به موقع مالیات تعیین شده باعث تعلق جرائم مالیات بر ارزش افزوده برای مودیان مالیاتی خواهد شد.

ماده 13 قانون دائمی ارزش افزوده:

پس از راه‌اندازی سامانه مودیان، همه مشمولان قانون ارزش افزوده موظفند به ترتیبی که سازمان مقرر و اعلام می‌کند، در سامانه مزبور ثبت نام نموده معاملات خود را در آن ثبت نمایند. ثبت معاملات (خرید و فروش) در سامانه مودیان، به معنی ثبت در دفاتر قانونی است. تا آن زمان نحوه ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی به آنها حسب مقررات قانون موقت ارزش افزوده (مصوب 1387) و اصلاحات بعدی آن است.

Share on whatsapp
به اشتراک گذاری در واتساپ
Share on telegram
به اشتراک گذاری در تلگرام

آخرین اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار خوزستان - خوزستان یار
آخرین اخبار خوزستان
املاک چهار دیواری - املاک اهواز
املاک چهاردیواری amlaak4divari