آخرین اخبار

برای ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی

 

 

برای ثبت نام وام 150 میلیونی سربازی، نیازی به مراجعه حضوری نیست و ثبت نام اولیه از طریق سایت سرباز ماهر انجام می‌شود. این سایت برای بهبود روند سربازی و تسهیل فعالیت کارکنان وظیفه نیروهای مسلح طراحی شده است و طرح وام 150 میلیونی سربازی، یکی از قابلیت‌های جدید این سامانه است

افرادی که شرایط وام سربازی 1402 را دارا باشند می توانند در حین خدمت و یا پس از اتمام دوره های مهارتی خدمت برای دریافت این وام درخواست دهند. در طول دوران خدمت وظیفه برای سربازان دوره های مختلفی تدارک دیده شده است که آن ها علاوه بر یادگیری مهارت های مختلف امکان دریافت گواهی دوره را نیز خواهند داشت. از این طریق ورود این افراد به بازار کار یا حتی ارگان های نظامی با ضمانت بیشتری همراه خواهد بود. همچنین دولت علاوه بر وام برای سربازان در حال خدمت مبلغی را به عنوان حقوق سربازی درنظر گرفته است که با توجه به مدرک تحصیلی متفاوت می باشد.

 

*******

یکی از شرایط دریافت وام سربازی برای سربازان ماهر این است که حتما باید دوره سربازی آن ها مختوم شده باشد و گواهی مهارت های مربوطه را دریافت نموده باشند. این گواهی ها ممکن است در زمینه های مختلفی همچون مهارت های فرهنگی، هنری، صنعتی، کشاورزی، خدمات و غیره برای فرد واجد شرایط صادر شده باشد. این وام به سربازانی تعلق خواهد گرفت که از سال 1397 به بعد خدمت کرده و گواهی آن ها را در حین خدمت و یا بعد از آن کسب نموده باشند.

 

********

علاوه بر این یکی از شرایط اصلی شامل شرط محدودیت سنی متقاضیان است. افرادی که زیر 15 سال سن داشته باشند شرایط دریافت وام سرباز ماهر را نخواهند داشت. مضاف بر شرایط سنی، متقاضیان باید دارای تابعیت ایرانی و کارت ملی هوشمند و معتبر نیز باشند. پس از ارائه درخواست وام، ارزیابی و بررسی های لازم صورت خواهد گرفت و افرادی که شرایط وام سربازی ۱۴۰۲ را رعایت نموده باشند می توانند از مزایای آن استفاده کنند.

همانطور که در بخش قبل به اختصار بیان شد، یکی از شرایط اعطای وام به سربازان ماهر، داشتن گواهی دوره های مهارت آموزی است. بنابراین یک مورد از دسته مدارک لازم برای دریافت وام سربازی ۱۴۰۲، همان گواهی نامه مهارتی می باشد که یک سرباز در حین و یا قبل و بعد از خدمت خود گذرانده است. مدارک مورد نیاز برای دریافت وام تقریبا شبیه به مدارک لازم برای اعزام به خدمت سربازی می باشد که شامل کارت ملی معتبر و شناسنامه متقاضی می باشند و به طور کلی مدارک لازم همانند سایر وام ها می باشد.

********

یکی دیگر از مدارک لازم برای دریافت وام سربازی که نشان دهنده صلاحیت فرد برای درخواست وام خواهد بود، مدرک تحصیلی سرباز است. این مدرک تحصیلی می تواند از طرف هنرستان ها، دانش سراها، دانشگاه های علمی کاربردی و یا دانشگاه های مختلف صادر شده باشد. مقطع مدرک تحصیلی اخذ شده سرباز نیز می تواند کارشناسی و یا تحصیلات تکمیلی باشد.

*************

افرادی که پس از اتمام خدمت خود قصد دریافت وام سربازی را داشته باشند باید علاوه بر مدارک ذکر شده در این بخش، کارت پایان خدمت سربازی خود را نیز ارائه دهند. این کارت باید از سال 1397 به بعد صادر شده باشد. اخیرا گواهی های مهارتی که برای سربازان صادر می شود در سطح بین المللی دارای اعتبار بوده و صلاحیت سرباز را برای دریافت وام از بانک اثبات می نماید.

********************

تکمیل فرم درخواست وام سربازی برای سربازان حین خدمت و یا افرادی که پس از سال 1397 کارت پایات خدمت خود را دریافت کرده باشند ضروری است. در سال جاری مبلغ لازم برای درخواست وام سرباز 50 هزار تومان بوده است که متقاضی باید آن را هنگام درخواست خود پرداخت نماید. این مدارک به همراه فرم تکمیل شده درخواست باید در اسرع وقت آماده و ارائه گردند.

Share on whatsapp
به اشتراک گذاری در واتساپ
Share on telegram
به اشتراک گذاری در تلگرام

آخرین اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار خوزستان - خوزستان یار
آخرین اخبار خوزستان
املاک چهار دیواری - املاک اهواز
املاک چهاردیواری amlaak4divari