آخرین اخبار

مراحل خرید خودرو ویژه جانبازان

 

مراحل خرید خودرو ویژه جانبازان

ضرورت اصلاح و کاهش سود واردات خودرو جانبازان

آذر 1402: مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت، در حاشیه دومین نمایشگاه تخصصی اوراسیا، در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان، اظهار کرد در بحث خودروی جانبازان، طبق توافق صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که بتوانیم مصوبه هیات وزیران را در اسرع وقت تغییر دهیم؛ چرا که درصدی که در بحث سود و خدمات برای جانبازان در این مصوبه در نظر گرفته شده، مقداری زیاد است. دوستان بنیاد شهید انتظار دارند که این درصد کمی کاهش پیدا کند؛ این موضوع از روش‌های عادی امکان‌پذیر نیست، بنابراین ما درخواست خود به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه کردیم و ظرف چند روز آینده، وزارت صمت به هیات وزیران تقدیم خواهد کرد. امیدوار هستیم تغییراتی حاصل شود. ایجاد تغییرات سبب خواهد شد که روند واردات خودرو جانبازان بسیار سهل و آسان‌تر شود.

وی افزود در ابتدای امر توافق با شرکت‌ها برای واردات خودروی جانبازان صورت گرفت، اما در برخی موارد، نکاتی وجود دارد که هنوز مورد توافق میان سازمان حمایت و بنیاد شهید قرار نگرفته است؛ اما امیدوار هستیم اگر امکانی برای توافق در بحث کاهش قیمت وجود داشته باشد، صورت گرفته و با اصلاحات مدنظر در مصوبه، ظرف احتمالا یکماه آینده واردات انجام شود.

بر اساس لایحه بودجه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی، مطابق بند (و) ‌تبصره هفت لایحه بودجه سال ١4۰٢، وزارت صـنعت، معدن و تجارت مکلف شده با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای 70 درصد که در سنوات گذشته، از تسهیلات ماده (45) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده باشند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر یا رعایت قوانین و مقررات ارائه کند.

طبق آخرین اطلاعاتی که توسط وزیر صمت در رابطه با واردات خودروی جانبازان ارائه شده، وی واردات خودروهای جانبازان را زمان‌بر خوانده و تاکید کرده است که تحویل خودرو جانبازان اعم از وارداتی و داخلی به ترتیب اولویت بر اساس فهرست اعلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام خواهد شد.

شروع واگذاری خودرو به ایثارگران از پاییز 1402

آبان 1402: با اعلام معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، طرح واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران، پس از وقفه 10 ساله، آغاز شده است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، میگوید در راستای اجرای قانون بودجه سال 1402 کشور و در خصوص واگذاری خودرو به جانبازان 25 الی 49 درصد جسمی حرکتی، فرزند شهید، همسر شهید و آزادگان دارای معلولیت (مورد تائید کمیسیون پزشکی بنیاد)، بعد از حدود 10 سال از زمان اجرای قانون جامع و نظر به مساعدت وزارت صمت و بانک مرکزی، مقرر شد از مهرماه سال جاری برای 2112 نفر از مشمولان فوق به صورت جداگانه، 1200 نفر توسط ایران خودرو خودرو 207 اتوماتیک و 912 نفر توسط شرکت سایپا خودرو شاهین اتوماتیک اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

معاون رئیس جمهور عنوان کرد: در ارتباط با فرآیند اجرا مقرر شد که در هر ماه پیامکی از سوی شرکت‌های خودرو ساز به مشمولان محترم جهت تکمیل اطلاعات و انتخاب نمایندگی و دریافت پیش فاکتور اقدام، و بانک‌های عامل نیز هر ماه برای این افراد نسبت به ارسال پیامک برای دریافت تسهیلات موضوع واگذاری خودرو از محل تبصره 16 قانون بودجه و تکمیل مابالتفاوت وجه توسط مشمول اقدام شود تا مطابق آئین نامه مذکور شرکت‌های خودرو ساز بعد از دو ماه از تکمیل وجه نسبت به تحویل خودرو به این عزیزان اقدام کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: با تلاش و رایزنی‌های صورت پذیرفته و نظر مساعد شرکت‌های خودرو ساز، مقرر شد با توجه به محدودیت‌های حرکتی مشمولان عزیز، خودرو اتوماتیک به این عزیزان تحویل شود. معاون رئیس جمهور گفت: طی چند روز گذشته از سوی هر دو خودروساز پیامک‌های ثبت نام و تکمیل پروفایل برای مشمولان ارسال شده که مقرر شد پیامک‌ها مجدداً برای ایشان ارسال شود. دکتر قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: از مشمولان عزیز تقاضا می‌شود در زمان مقرر نسبت به ثبت نام و دریافت تسهیلات وام و تکمیل وجه اقدام کنند.

اعلام شرایط اختصاص خودرو خارجی به جانبازان

مهر 1402: میثم اروز، مدیرکل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید و امور ایثارگران، درخصوص ‌تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان توضیح داد بنیاد شهید پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین‌نامه واردات خودرو را آغاز کرد. چون بر اساس بند «و» قانون، تکلیفی به دوش وزارت صمت برای خودرو جانبازان 50 درصد به بالا گذاشته شده است.

وی افزود برای سایر مشمولان، تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است. در پیش نویس آیین نامه پیشنهاد کردیم تا واردات خودرو برای جانبازان از 100 درصد سود بازرگانی معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد. جانبازان ویژه بالای 70 درصد 35 هزار یورو، جانبازان 70 درصد 30 هزار یورو و جانبازان زیر 70 درصد 25 هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت. سایر جانبازان 25 تا 49 درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت و طبق ماده 19 آیین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوط است و هیچ جانبازی تاکنون حتی یک یورو ارز نگرفته و این مساله موضوع رایزنی این روزهاست. در مورد خودروهای داخلی 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام 250 میلیون تومان با اقساط 60 ماهه و سود چهار درصد در نظر گرفته شده و قرار است برای جانبازان 25 تا 49 درصد در نظر گرفته شود.

هیچ جانبازی برای واردات خودرو ارز نگرفته است

شهریور 1402: میثم اروز، مدیر کل مسکن و تسهیلات بنیاد شهید، درخصوص ‌تسهیلات واردات خودرو توسط جانبازان بیان کرد درباره واردات خودرو پس از ابلاغ قانون بودجه، پیش نویس آیین‌نامه را بنیاد شهید آغاز کرد و بر اساس بند «و» تکلیفی به دوش وزارت صمت برای جانبازان ۵۰ درصد به بالا گذاشته شده است. برای سایر مشمولان ماده ۴۵ تسهیلات خودروی داخلی در نظر گرفته شده است. ما پیش نویس آیین نامه را تهیه کرده و پیشنهاد شده تا سود بازرگانی  ۱۰۰ درصد معاف شود که توسط هیأت وزیران تصویب شد.

وی افزود جانبازان ویژه بالای ۷۰ درصد ۳۵ هزاریورو، جانبازان ۷۰ درصد ۳۰ هزار یورو و جانبازان زیر ۷۰ درصد ۲۵ هزار یورو سقف خرید خودرو برای دریافت خودرو خواهند داشت. برای سایر جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد دارای محدودیت جسمی و حرکتی هم تسهیلات خودروی داخلی خواهند داشت. طبق ماده ۱۹ آیین نامه مصوب هیأت وزیران بانک مرکزی موظف به تأمین ارز مربوطه است و هیچ جانبازی حتی یک یورو ارز نگرفته و این مسئله موضوع رایزنی این روزها است.

آقای اروز تاکید کرد در مورد خودروهای داخلی 2500 میلیارد تومان تسهیلات با سقف هر وام ۲۵۰ میلیون تومان است که با اقساط ۶۰ ماهه و سود ۴ درصد در نظر گرفته شده و قول داده شده برای جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد در نظر گرفته شود. همچنین به جانبازان بالای ۲۵ درصد طرح ترافیک سالانه تعلق می‌گیرد.

جزییات آیین نامه واردات خودرو ویژه جانبازان

مرداد 1402: محسن بزرگی،  معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در نشست با تشکل ایثارگری خانه نور (جانبازان بصیر) درباره آئین نامه واردات خودرو ویژه جانبازان گفت بنیاد شهید ظرف یک ماه طبق ماده 3 آئین نامه واردات خودرو اسامی جانبازان واجد شرایط دریافت خودرو را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کند و این وزارتخانه هم مکلف است واردات خودرو را به این عزیزان اختصاص دهد و حق مکتسبه برای جانبازان ایجاد می‌شود. اگر چه این مصوبه برای سال 1402 است اما اگر به همه این جانبازان امسال واردات خودرو اختصاص داده نشود سال بعد باید به این عزیزان تعلق بگیرد.

وی با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانونگذاری ویژه قشر ایثارگران بهره ببرد، گفت: در بررسی این آئین نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست انقباضی دولت در واردات خودرو تغییر یافت؛ طوری که یک لایحه اصلاحی اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد. دولت از منع ورود خودرو به تجویز واردات آئین نامه را تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در آئین نامه قید نشده بود. از طرفی دیگر برای جانبازان بالای 50 درصد امتیازات ویژه درنظر گرفته شد. از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از 20 هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای 50 درصد بود که این جانبازان به سه دسته تقسیم شده‌اند. ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف 35 هزار یورو، سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو و برای جانبازان 50 تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو است.

آقای بزرگی  گفت مورد بعدی سود بازرگانی صفر درصد است. از آنجا که به 80 تا 90 درصد خودرو سود بازرگانی تعلق می‌گیرد و مالیات و عوارض گمرکی بخش‌های دیگر سود گمرکی است‌، براین باور بودیم این سود را برای جانبازان به 50 درصد یا صفر برسانیم و این پیشنهاد را در دولت مطرح کردیم. قرار شد در جلسه اصلی دولت موضوع بررسی شد و به صحن دولت برود که با توجه به نگاه آقای رئیسی به جامعه ایثارگری، ایشان سود صفر درصد را انتخاب کردند. سومین موضوع بحث با بانک مرکزی بود که دولت او را مکلف به تأمین ارز مورد نیاز جانبازان کرد و این سه امتیاز به جانبازان تعلق گرفت.

جانبازان حاضر در نشست با قدردانی از معاونت حقوقی بنیاد بابت پیگیری حق و حقوق ایثارگران نسبت به ارز اختصاص یافته برای واردات خودرو، عدم حق فروش خودرو قبل از 5 سال، حق پرستاری بعد از شهادت جانباز و همچنین حذف مصوبه اعطای زمین به فرزندان شهدا و جانبازان قید شده در برنامه پنجم توسعه گلایه داشتند.

آیین‌نامه خودرو ایثارگران تصویب شد

مرداد 1402: امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعلام کرد با پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین نامه خودروی ایثارگران به تصویب رسید. واردات خودروی جانبازان بالای 50 درصد بدون پرداخت سود بازرگانی انجام خواهد شد.

وی توضیح داد با پیشنهاد بنیاد شهید آیین نامه اجرایی بند “و” تبصره 7 قانون بودجه 1402 کل کشور مبنی بر اجازه واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد به بالا و برخورداری از خودروی داخلی برای سایر افراد مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب رسید که بر این اساس، سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد با نرخ صفر محاسبه می‌شود. سایر افراد مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می‌توانند از تسهیلات بانکی برای خرید خودروی داخلی بهره‌مند شوند. جزئیات این آیین نامه متعاقبا اعلام خواهد شد.

تسهیل واردات خودرو جانبازان بالای 50 درصد

اردیبهشت 1402: رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، با تهیه پیشنهاداتی در خصوص لایحه الحاق موادی به قانون ساماندهی صنعت خودرو اولین گام برای هموار کردن مسیر واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر را برداشت. این پیشنهادات به شرح زیر است:

الحاق به کل: وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی موظفند با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مجوز واردات خودرو مناسب برای جانبازان 50 درصد و بالاتر را هر ده سال یکبار صادر و اقدام کنند.

تبصره 1- قیمت خودرو وارداتی تا سقف 40 هزار یورو و با بهره مندی از معافیت‌های گمرکی و سود و عوارض بازرگانی.

الحاق یک تبصره به عنوان تبصره 8 به ماده 12 قانون: خودروهای وارداتی توسط جانبازان 50 درصد و بالاتر و یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به نمایندگی برای افراد مذکور اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شوند از پرداخت کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات و عوارض معافند.

الحاق به کل: کلیه حقوق دولتی اعم از حقوق گمرکی و مالیات در خصوص‌ خودروهای وارداتی توسط ایثارگران یا بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته اعم از خودروهای نو و کارکرده که در راستای قوانین و مقررات مربوط به ایثارگران وارد می‌شود با نرخ صفر محاسبه شود.

جزئیات واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران

اسفند 1401: میثم اروز، مدیرکل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با اشاره به بند «ی» تبصره 7 ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور، اظهار کرد تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص اولویت‌بندی خانواده شهدا و جانبازان مشمول این قانون در تاریخ 30 بهمن سال جاری توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ و اسامی حدود 23 هزار ایثارگر به ترتیب اولویت برای واگذاری خودرو به وزارت صمت اعلام شد. بر اساس قانون بودجه سال جاری 10 هزار خودرو باید در سال جاری به ایثارگران مشمول واگذار شود که با توافق به عمل آمده با وزارت صمت، 6000 خودرو توسط شرکت ایران‌ خودرو و 4000 خودرو توسط شرکت سایپا واگذار می‌شود و در نخستین مرحله تعداد 6000 خودرو 207 اتوماتیک به اولویت‌های اول و دوم تصویب‌نامه هیئت وزیران واگذار خواهد شد.

وی افزود در اولویت اول و دوم جانبازان 70 درصد به ترتیب تقدم تاریخ تشکیل کمیسیون پزشکی تعیین 70 درصد جانبازی قرار دارند که البته باید توجه داشته باشند که بر اساس مصوبه هیئت وزیران، جانبازان 70 درصدی که از مزایای واگذاری خودروی داخلی بهره‌مند شوند مشمول استفاده از امتیازات واردات خودرو نخواهند بود. در صورت انصراف هر یک از جانبازان عزیز، اولویت‌های بعدی به ترتیب جایگزین خواهند شد و بدین منظور تعداد بیش‌تری از مشمولان به وزارت صمت معرفی شده‌اند. با توجه به عدم اعلام آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات، واگذاری خودرو در این مرحله به صورت نقدی خواهد بود و در آینده در صورت فراهم شدن شرایط، تسهیلات مورد اشاره اعطا خواهد شد و در تصویب‌نامه هیئت وزیران نیز آمده است که عدم دریافت تسهیلات بانکی موضوع قانون مورد اشاره مانع دریافت خودرو توسط مشمولین نخواهد بود و مشمولین بهای کل خودرو را به صورت نقدی پرداخت می‌نمایند

آقای اروز گفت ارسال پیامک از سوی شرکت ایران خودرو به اولویت‌های واجد شرایط برای ایجاد و یا به‌روزرسانی پروفایل شخصی آغاز شده است و این دسته از ایثارگران در مرحله بعدی پیامکی برای مطالعه و پذیرش شروط تصویب‌نامه هیئت وزیران دریافت خواهند کرد و متعاقباً پیامک سوم شامل ردیف قرارداد و امکان واریز وجه ارسال می‌شود که پس از دریافت این پیامک 72 ساعت برای پرداخت وجه کامل خودرو فرصت وجود خواهد داشت. واگذاری خودرو از سوی شرکت سایپا نیز پس از پایان ثبت‌نام خودرو توسط شرکت ایران خودرو آغاز خواهد شد.

صدور مجوز واردات برای جانبازان در سال 1402

اسفند 1401: نمایندگان مجلس، در جلسه علنی روز شنبه 13 اسفندماه، برخی از بندهای تبصره 7 لایحه بودجه 1402 را تصویب کردند که مطابق بند (و) آن، امکان صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان در سال 1402 فراهم شده است. همچنین برای سایر مشمولین تسهیلات ایثارگری، پرداخت وام خرید خودرو داخلی درنظر گرفته شده. در متن این قانون، چنین آمده است:

«وزارت صمت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران، به جانبازان بالای 50 درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (45) قانون جامع ایثارگران استفاده ننموده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی را ارائه نماید. ‌درخصوص سایر مشمولین ماده (45) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ تبصره (16) این قانون، برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌گردد.»

واگذاری خودرو به 10 هزار نفر از ایثارگران

بهمن 1401، آقای محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید، برخی از تسهیلاتی که بر اساس مصوبات دولت، به ایثارگران اعطا می‌شود را بصورت زیر بیان کرده است:

1- به جانبازان و آزادگان بالای 25 درصد، پنج میلیون و 600 هزار تومان و به جانبازان و آزادگان زیر 25 درصد نیز چهار میلیون و 500 هزارتومان کمک معیشت از سوی بنیاد شهید پرداخت می‌شود. براساس آمارگیری انجام شده، درحال حاضر 25 درصد از کمک معیشت بگیران، جانبازان بالای 25 درصد هستند.

2- بیش از 92 هزار نفر از جانبازان و آزادگان، از کار افتاده کلی هستند که از بنیاد شهید، حقوق حالت اشتغال با میانگین 9 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کنند.

3- معمولا جانبازان بالای 50 درصد، جانبازان شیمیایی، جانبازان اعصاب و روان، جانبازان دارای مشکلات جسمی و حرکتی و بیماران صعب العلاج نیز که براساس رای کمیسیون پزشکی نیاز به پرستار داشته باشند، حق پرستاری دریافت می کنند. در حال حاضر، 63 هزار نفر از جانبازان و آزادگان علاوه بر حقوق یا کمک معیشت، حق پرستاری دریافت می‌کنند.

4- حق پرستاری، معادل حداقل حقوق مصوب شورای عالی کار است که امسال براساس مصوبه باید با افزایش 57 درصدی به حدود 4 میلیون و 200 هزار تومان می رسید اما به دلیل کمبود منابع، از مرداد 1401 توانستیم حق پرستاری را 38 درصد افزایش دهیم و هم‌اکنون نیز حق پرستاری به 3 میلیون و 650 هزار تومان رسیده است.

5- بیش از 200 هزار ایثارگر واجد شرایط قانونی برای دریافت خودرو هستند اما در قانون بودجه، فقط واگذاری 10 هزار خودرو برای آنها پیش بینی شده است. بر همین اساس، اولویت بندی برای واگذاری خودرو بین متقاضیان، در دستور کار کمیسیون فرعی اقتصاد دولت قرار دارد.

جزئیات مجوز واردات خودرو برای جانبازان

دی 1401: براساس بند (و) تبصره هفت لایحه بودجه 1402، وزارت صمت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان بالای 70 درصد که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده 45 قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات ارائه کند. در خصوص سایر مشمولان ماده 45 قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره 16 این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌شود.

چه خودروهایی به جانبازان واگذار میشود؟

آبان 1401: آقای امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به بند (ی) تبصره هفتم قانون بودجه سال 1401، تاکید کرده که این وزارتخانه جهت واگذاری 10 هزار خودرو به جانبازان آماده است.

آقای قالیباف همچنین گفته که در صورت اعلام فهرست متقاضیان واجد شرایط از سوی بنیاد شهید و همچنین در صورت اختصاص تسهیلات لازم از سوی بانک‌ها، وزارت صمت نیز امکان واگذاری این تعداد خودروها را دارد. براساس گفته‌های سخنگوی وزارت صمت، خودروهای زیر، به دلیلی سهولت استفاده،  برای واگذاری به جانبازان درنظر گرفته شده:

  • شاهین دنده ای
  • تارا اتومات
  • دنا پلاس توربو اتومات
  • کوییک اتومات
  • پژو 207 اتومات

واگذاری 10 هزار خودرو به جانبازان و ایثارگران

خرداد 1401: جعفر واحدی، سرپرست اداره کل تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعلام کرد که 10 هزار دستگاه خودرو از محصولات سایپا و ایران‌خودرو به جانبازان و خانواده شهدا اختصاص یافته است. این خودروها به همسر، فرزندان و والدین شهدا، جانبازان 25 درصد و بالاتر دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان 50 درصد و بیشتر با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط 5 ساله و کارمزد 4 درصد از محل تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره 16، تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است تنها جانبازانی که خودرو ندارند و تاکنون با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران خودرو دریافت نکرده‌اند مشمول این طرح هستند. البته جانبازان 70 درصد استثناء محسوب شده و می‌توانند در صورت داشتن خودرو نیز اقدام کنند.

وی افزود که باید هماهنگی‌های لازم برای معرفی ایثارگران از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارتخانه ذی‌ربط، خودروسازان و سیستم بانکی انجام شود.

واگذاری محصولات ایران خودرو و سایپا به ایثارگران

آذر 1400: هفتم تیرماه 1400 بود که تفاهم‌نامه‌ای میان ایدرو، ایران‌ خودرو و سایپا، بنیاد شهید و بانک مرکزی به امضا رسید و مقرر شد تا تعداد 30 هزار دستگاه خودرو به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و مدافعان حرم، تحویل داده شود. حالا وزارت صمت در لایحه بودجه سال 1401، مکلف شده است تا با همکاری دو شرکت ایران‌ خودرو و سایپا، محصولات ملی را با اقساط پنج‌ساله، به جانبازان جسمی و حرکتی بالای 25 درصد و جانبازان 50 تا 70 درصد، بفروشد.

پیگیری واردات خودرو جانبازان

واگذاری خودرو به جانبازان و ایثارگران
قاضی‌زاده هاشمی؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

مهر 1400: آقای قاضی‌زاده هاشمی (رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران) در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه میان بنید شهید و سازمان مناطق آزاد، به موضوع واردات 5 هزار خودرو با سهمیه جانبازان اشاره کرده و گفته که واردات این خودروها به جز از مناطق آزاد تجاری، امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل، در صورت فراهم‌شدن واردات خودرو، باید پلاک منطقه این خودروها را برای کل جانبازان کشور، تعریف کنیم که نیازمند تصمیم هیئت وزیران است.

آقای قاضی‌زاده هاشمی همچنین گفته در صورتیکه دولت، با تردد خودرو جانبازان در کل کشور موافقت کند، بهتر است که همه این خودروها، از طریق یکی از مناطق آزاد وارد کشور شوند.

شرایط دریافت پلاک جانبازان و معلولان

نحوه دریافت پلاک معلولان، مدارک لازم برای تعویض پلاک خودرو معلولان، نحوه تعویض پلاک خودرو جانبازان، شرایط شماره گذاری خودرو جانبازان و معلولین را در مقاله پلاک ویژه معلولان و جانبازان مطالعه کنید.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام در قرعه ‌کشی فروش فوق العاده ایران خودرو، چگونگی ثبت نام در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو، مشاهده آخرین آمارهای فروش ایران خودرو و سایر اخبار مرتبط با آن و همچنین جهت اطلاع از تعداد ثبت نام کنندگان خودروها به همراه فهرست برندگان قرعه کشی ایران خودرو، مقاله قرعه کشی ایران خودرو را مطالعه کنید.

Share on whatsapp
به اشتراک گذاری در واتساپ
Share on telegram
به اشتراک گذاری در تلگرام

آخرین اخبار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار خوزستان - خوزستان یار
آخرین اخبار خوزستان
املاک چهار دیواری - املاک اهواز
املاک چهاردیواری amlaak4divari